tirsdag den 30. oktober 2012

PORTRÆT - FREDERIKKE BISHOLM, SOCIALDEMOKRATERNE



Fulde navn: Frederikke Hessellund Bisholm
Alder: 15 år gammel

Frederikke gik ind i politik meget tidligt. Hun blev som 12 årig udnævnt som formand for Socialdemokraterne og har været det lige siden. ”Jeg har altid gerne ville gøre en forskel, og jeg har altid været interesseret i at få min mening frem. I skolen var hun i elevrådet. Senere meldte hun sig ind i Socialdemokraternes Ungdom (DSU) og i dag er hun blevet formand.

Vi spurgte Frederikke hvorfor hun går ind for socialdemokraternes politik: ”Fordi jeg godt kan lide deres basis, det er frihed, lighed og solidaritet. Det er grundlaget for socialdemokraterne. Det synes jeg er spændende, og det er nogle mærkesager, jeg godt kan lide. Jeg har altid godt kunne lide det med at alle skal være lige” udtaler Frederikke Bisholm, formand for Socialdemokraterne til Tronbladet.


ANNA & CAROLINE 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar