onsdag den 31. oktober 2012

REPORTAGE FRA FINANSDEBATTEN

Gårsdagens finansdebat er nu veloverstået, og alle 7 partier fik tid til at pointere deres holdning til finanskrisen. En del af partierne var under hele debatten meget tilbageholdende og det var kun Enhedslistens finansordfører Daniel Visby, Radikale Venstres Rasmus Nissen Dahl, og Konservatives Hugo Koch-Larsen, der kom med konkrete svar til spørgsmålene der bl.a. omhandlede ejendomsskat, forslag til vejen ud af finanskrisen og dagens bombe.
Vi har dagen derpå taget en kort snak med finansordførerene, hvor de fortæller lidt om deres egen præstation i gårsdagens debat. SF's Philip Mortensen og Socialdemokratiets Muslim Zaurbekov var dog ikke til at få fat på.
CAROLINE HOLM (V): Jeg var kun vikarordføre, men jeg synes jeg fik fremført Venstres politik i en sober tone og det er jeg godt tilfreds med.
CECILIE BOGØ BACH (DF): Jeg var kun assistent, men jeg synes nu alligevel jeg klarede det fint. Jeg ville gerne have haft sagt lidt mere, men jeg var ret enig med de andre. Det var godt lige at høre hvad de andre mente, så ved man hvor man har dem.
DANIEL VISBY (Ø): Alt i alt gik det godt! Jeg fumlede lidt i starten, men det fik jeg rettet op på hen ad vejen, så jeg til sidst kunne komme med et brag af et comeback!
HUGO KOCH LARSEN (C): Vores finansordføre blev syg undervejs i debatten, men jeg synes det gik godt. Jeg repræsenterede vores parti godt, på trods af min manglende ekspertise på området.
RASMUS NISSEN DAHL (B): Det gik super godt! Jeg må ærligt indrømme at jeg synes vi vandt debatten. Vi fik fremført vores politik og alle vores mærkesager.
Her på redaktionen er vi blevet enige om, at debatten blev vundet af Rasmus Nissen Dahl (B), der havde sat sig godt og grundigt ind i De Radikales finanspolitik, og fremførte den til punkt og prikke, samtidigt med at han stillede kritiske spørgsmål til de andre partier. Derudover klarede Daniel Visby (Ø) sig også godt gennem debatten, hvor han nærmest måtte snakke for hele den røde blok, der ikke var meget for at åbne munden.

VI SER FREM TIL YDERLIGE TO DEBATTER SENERE I DAG

CHRISTINE

Ingen kommentarer:

Send en kommentar